Poznańskie Autobusy - Poznańskie Autobusy

Koziegłowy

Zaczynamy od północy, czyli Transkomu Koziegłowy. W 2018r. został ogłoszony przetarg w ramach dofinansowanego przez Unię Europejską programu "Zakup małych autobusów niskoemisyjnych w celu dowożenia pasażerów do dworca Czerwonak oraz dworca Owińska". Za pierwszym razem nie wyłoniono zwycięzcy z racji braku ofert, zatem postępowanie zostało powtórzone w listopadzie, o czym pisałem w poniższym artykule:

Dalsze losy przetargu w Koziegłowach

Za drugim razem było już lepiej - oferty złożyły trzy firmy: MMi, Truck Export-Import Wynajem i Polster Trading. Pomimo przekroczenia budżetu przez wszystkich oferentów, wyłoniono zwycięzce i jest nią firma Truck Export-Import Wynajem. Zatem w Transkomie pojawią się 3 fabrycznie nowe minibusy. Przypuszczenia wskazują, że mogą to być Karsany Jest lub konstrukcje tego pokroju.

 

Luboń

Z północy zmierzamy na południe. W Translubie ledwo pojawiły się fabrycznie nowe 3 autobusy hybrydowe i 2 spalinowe, a mamy już kolejny przetarg.

W ramach projektu pt. „Kompleksowe przedsięwzięcie w zakresie rozwoju i promocji zrównoważonej mobilności miejskiej w Mieście Luboń z priorytetowym znaczeniem niskoemisyjnych form transportu oraz Inteligentnych Systemów Transportowych”, dofinansowanego przez Unię Europejską w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Translub Luboń chce zakupić 4 fabrycznie nowe autobusy spalinowe z silnikami spełniającymi normę "co najmniej Euro 6".

Muszą to być pojazdy w pełni niskopodłogowe o długości od 11,8 do 12,2 m z min. 28 miejscami siedzącymi (przy czym min. 4 mają być dostępne z poziomu podłogi) z układem drzwi 2-2-2.

Minimalne parametry silnika, jakich wymaga się w przetargu wręcz definiują, że mniejsze jednostki niż Cummins ISB6.7E6C 280B nie wchodzą w grę. Minimalne wymagania to dokładnie: pojemności 6,7 l, moc 180 kW i 1000Nm momentu obrotowego. Komora silnika ma być wyposażona w automatyczny system detekcji i gaszenia pożaru z możliwością awaryjnego manualnego uruchomienia za pomocą przełącznika na parapecie z boku kierowcy. Skrzynia biegów ma być przynajmniej 4-biegowa z przełożeniami dobranymi pod kątem oszczędności paliwa.

Drzwi mają być dwuskrzydłowe, otwierane pneumatyczne i co ważne - otwierane do wewnątrz, a nad nimi ma być zabudowany system liczenia pasażerów.

Nowe autobusy muszą być oczywiście w pełni klimatyzowane z niezależnym sterowaniem dla kabiny kierowcy, w której ma się znaleźć miotła.

Opis przedmiotu zamówienia mówi o konieczności zastosowania reflektorów z lampami halogenowymi, co w przypadku oferty złożonej przez firmę Solaris od razu dyskwalifikuje wersję po liftingu, a w przypadku MANa - nową generację Lion'sa.

Autobusy mają zostać dostarczone w ciągu 390 dni od daty podpisania umowy, ale premiowane jest skrócenie tego terminu o 30 dni.

Czy tak jak w poprzednim przetargu, doczekamy się więcej niż jednej oferty? Przekonamy się o tym od 26 marca.

Solaris Urbino 12

Komentarze  

# Mirek Nader 2019-02-23 12:51
Moim zdaniem wypisywanie w przetargu rodzaj świateł mijania to jakieś pomylenie, i wymyślanie.
# Maciej Śliwiński 2019-02-25 17:41
Nie, pod warunkiem że byłyby wpisane reflektory ksenonowe/LED - bo halogenowe to wciąż w większości standard a ksenon/LED opcja.
# Jakub Stefaniak 2019-04-08 10:33
W SIWZ dokonano zmian. Dwie istotne - zniknął wymóg stosowana lamp halogenowych, zapis w tym punkcie brzmi "halogenowe lub LED". Do tego przesunięto termin otwarcia ofert na 09.04.2019r.
# Bartek_Wilczek 2019-04-08 16:29
Termin otwarcia ofert przesunięto na 17.04.2019 r. ze względu na kolejne pytania.
# Jakub Stefaniak 2019-04-09 13:42
Dziękuję za informację. Ciekawe, czy to wróży, że znowu będzie więcej niż 1 oferta. :-)
# Jakub Stefaniak 2019-04-17 15:45
Niespodzianek niestety brak. Jedyną ofertę, która podlegała rozpatrzeniu, złożył Solaris.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież